踊り子 水性ペン B4 1985年 The dancer |
城 パステル B4 1986年 The castle |
羽生結弦 パステル B4 2014年 Hanyu Yuzuru |
まどろむ 鉛筆・墨 A4 2018年 Sleeping |
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素描(パステル、デッサン、水彩、墨)Drawings (pastel, drawing,etc)
素描(パステル、デッサン、水彩、墨)
素描は、油絵へと発展させるための助走路という一面がある。例えば「羽生結弦」は、これから本格的に油絵のモチーフとして考えていたはずで、羽生選手の世界を、まずは作者自身が自分自身の肉体の中に、なんとかして取り込もうと格闘している証である。あくまで「途中」なのだが、一つの作品として成立しているのは、すでに羽生選手の本質のなんたるかをつかんでいるためだ。一方、はじめから、油彩という方法をとらず、素描のままとどめているものも数多い。例えば「踊り子」などは、ペンの線だけの表現方法が、最もフラメンコダンサーの激しく蠱惑的な動きを表し得る、これで良し、としたのだろう。There is one side of the drawing as an assistant route to develop into the oil painting. For example, "Hanyu Yuzuru" should have been considered as a motif of oil painting in earnest from now on, and it is a proof that the author himself is fighting to incorporate Hanyu's world into her own body first. The reason why it is approved as one work is that what kind of essence of Hanyu player has already been gripped though it is "On the way" to the last. On the other hand, there are a lot of one which does not take the method of oil painting from the start, and has kept it as the drawing, too. For example, "Dancer" etc. may have been able to express only the line of the pen, which can express the violently and bewildering movements of flamenco dancer, which is good.