風景(大判・中判)Landscape (large and medium formats)

風景(大判・中判)

堀万里の風景画に接するとき、画家という人々は感動センサーがこんなにも鋭敏で疲れはしないだろうかと心配になる。それくらい、観るもの全てが絵になってしまう。万里の場合、このように描けば喜んでもらえるかしら、という予定調和を着地点としないので、毎回、色も線も構図もゼロからの出発をする。桜の絵には、もっと良くしようという同じモチーフ、同じ技法の作品が複数生まれるが、風景画の場合、全てが一発勝負のスリリングな挑戦をしている。When they come into contact with Mari Hori's landscape paintings, painters worry that the impression sensor will be so keen and tired. That's how much everything you see becomes a picture. Because the scheduled harmony that it is pleased if it draws like this is not made a landing point for The Great, the color, the line, and the composition start from zero every time. In the case of landscape painting, landscape paintings are all thrilling challenges of one shot, although several works with the same motif and the same technique are born in the picture of cherry blossoms.
浅間 
M40 2004年
Mt.Asamayama
波 
M20 2018年
Waves
大洗 
40 2004年
Ooarai
ホームの先 
P30 1982年
Beyond the home
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どちらかというと力強い筆致の作品が多い「山シリーズ」のなかにあって、一転穏やかなたたずまいの浅間山。朝焼けが始まる前の紫に染まる浅間。光は動いており、空気もまたじっとはしていない。流れるような色と線の動きは、静止画像なのにまるで動画のようだ。In the "Mountain Series", where there are many works with rather powerful brushstrokes, Mt. Asama has a calm atmosphere. Asama is dyed
海であり波なのだが、何という斬新な構図と技法なのか。波とは水の動きだが、同時に反射する光と一心同体であり、それを縦長の画面に、重箱のように近景から遠景まで、一段ごとに「私にはこのように見える。あなたは?」と問うている。It is a sea and a wave, but what a novel composition and technique. The wave is the movement of water, but it is one mind-all with the light refle
北斎も波・海の表現を追求したが、万里にとっても海の存在は、挑戦し続けたいモチーフの一つだった。常に表情を変え、複雑な波。光。この日は風が少し強かったのだろうか。Hokusai also pursued the expression of waves and the sea, but for Mari, the existence of the sea was one of the motifs that he wanted to continue to challenge. Always change t
他社の製品を試作したり、他店の味を知るためにレシピを想像しながら同じ食べものをつくってみる。人間は昔から模倣と改良を続けてきた。ここで万里が同様のアプローチをしたのは、ブラマンクであろうか。しかし、1982年、復活の狼煙を上げ意気軒昂な時代の、万里らしい強い線は、やはりブラマンクではなく、万里そのものである。Try making the same food while imagining recipes to prototype products from other companies and to k
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